Vanliga frågor

    • BikePoint är ett digitalt system för cykelbutiker där du kan hantera serviceärenden, kunder och i framtiden även lager, kassahantering och bokföring. Just nu är appen i demo-läge och helt kostnadsfri att testa.
    • BikePoint är främst utvecklat för cykelverkstäder och butiker som vill effektivisera hanteringen av serviceärenden och kundinformation. Alla som vill testa appen kan registrera sig för en kostnadsfri demo.
    • “Begär en inbjudan” på demosidan, ange din e-postadress och du får en inbjudan skickad till dig. Följ länken i mejlet för att skapa användarnamn och lösenord, och därefter är ditt konto klart att använda.”
    • Ja, men alla delar samma konto. Skillnaden är att varje agent kan stämpla uppdateringar och ändringar med sitt namn, så det är tydligt vem som gjort vad.
    • Nej, demo-versionen är helt gratis fram till lanseringen. De som använder demon får dessutom rabatt när appen lanseras.
    • Ja, demo-versionen kräver ingen betalning. Du kan utforska appens funktioner utan några kostnader.
    • Demo-versionen är tillgänglig fram till den officiella lanseringen. Alla demo-användare får besked i god tid innan lansering och erbjuds rabatt på abonnemanget.
    • Klicka på “Nytt ärende”, fyll i kundinformation och beskriv servicebehovet. Du kan även lägga till interna noteringar.
    • Ja, varje ärende har status som New, Open, Closed, Waiting for Customer, Awaiting Parts, Awaiting Third-Party eller Cancelled. Olika färger gör det lätt att snabbt se status i ärendelistan.
    • Ja, alla uppdateringar stämplas med agentens namn och tid. Du kan skriva servicebeskrivning, utfört arbete, noteringar till kund och uppdateringar om delar eller reklamationer.
    • Ja, du kan ladda upp bilder på cykelskador, servicerapporter, leverantörsbilagor och reklamationsnummer direkt i ärendet.
    • Ja, varje ärende visar datum och tid för mottagning och skapande, samt det datum kunden vill att cykeln ska vara klar.
    • Ja, om kunden varit inne tidigare kan du öppna tidigare serviceärenden direkt från kundprofilen.
    • Ja, namn, e-post, telefon och adress kan uppdateras direkt i ärendet. Alla ändringar stämplas med agentens namn.
    • Du kan spara namn, e-post, telefon, adress och se kundens servicehistorik. I framtiden kommer även köp- och kvittohistorik att visas.
    • Ja, du kan söka kunder via namn, e-post eller telefon och snabbt hitta relevant information.
    • Ja, framtida versioner kommer inkludera lagerhantering, inventering och prislappsutskrift direkt i appen.
    • Ja, visionen är att BikePoint ska bli ett komplett ERP-system för cykelbutiker med kassahantering, bokföring och andra administrativa funktioner.
    • Ja, framöver kommer det finnas ett bokningssystem så att kunder kan ange önskat färdigdatum och tid.
    • Ja, i framtiden kommer du kunna se kvitton och tidigare köp i kundprofilen, vilket gör det lätt att hantera garantier och reklamationer.